דרך חכמה להתגרש בזול ולשמור על הכיס שלך

דרך חכמה להתגרש בזול ולשמור על הכיס שלך

### כותרת: 5 דרכים להתגרש בזול ולהימנע מהוצאות מיותרות

גירושים אינם חייבים להיות יקרים ומתישים. בדיוק כמו שיש דרכים לתחזק רכב בזול או למצוא כרטיסי טיסה מוזלים, גם בגירושים יש דרכים לחסוך כסף. בין אם אתם בעיצומו של תהליך הגירושים או רק שוקלים את האפשרות, חשוב להבין שישנם דרכים חכמות ומתוחכמות להתמודד עם הפרידה מבלי להוציא הון תועפות.

1. תיהנו מהליך הגישור

גישור יכול לחסוך הרבה כסף וזמן בגירושים. מדובר בהליך שבו שני הצדדים נפגשים עם מומחה ניטרלי שמטרתו להגיע להסכם משותף ומוסכם ללא הצורך בבית משפט. זה לא רק זול יותר, אלא גם הרבה פחות מלחיץ ותוקפני. בנוסף, ההסכם שמגובש בהליך גישור נוטה להיות כזה ששני הצדדים מרוצים ממנו יותר מאשר במסגרת פסיקה של בית משפט.

2. הכנו תקציב והקפידו עליו

תכנון כלכלי חשוב מאוד בכל תהליך גירושים. הכנת תקציב, שמפרט את ההכנסות וההוצאות, תעזור לכם להבין טוב יותר מה גובה הסכום שאתם יכולים לייעד לתהליך. התקציב צריך לכלול את עלויות הייעוץ המשפטי, תשלומים עבור הילדים, תשלומים לבנקים ועוד. כשאתם מקבלים החלטות כלכליות, תמיד תבחנו את העלויות על פי התקציב שהכנתם כדי להימנע מהפתעות לא נעימות בהמשך.

3. השתמשו בשירותי עו"ד רק למעט

אם תנסחו את ההסכמים הראשוניים לבדכם עם בן/בת הזוג ותעזרו בעורך דין רק לאימות ההסכמים הללו ולהגשתם לבית המשפט, תוכלו לחסוך לא מעט כסף. חלק מהעו"ד נוטים לקחת שכר גבוה על שעות עבודה רבות, ולכן כדאי לנסות לצמצם את השימוש בשירותיהם למינימום הנדרש.

4. חפשו עו"ד שמוכן לעבוד לפי שיעור הצלחה

ישנם עורכי דין שמציעים שירותים על בסיס תשלום לפי הצלחה בלבד. כלומר, אתם משלמים להם רק אם הם מצליחים להגיע להישג עבורכם, אם זה בהסכמי חלוקה או תנאים אחרים שאתם מעוניינים בהם.

5. אל תזניחו את ההסכם הכלכלי

הסכם כלכלי המפרט את כל סכום הכספים, הנכסים והחוב המשותף הוא חיוני ביותר למניעת מחלוקות והוצאות מיותרות בעתיד. דבר זה יכול לחסוך חששות כלכליות ולמנוע סיבוכים עתידיים, חיובים כפולים ותשלומי ענק בלתי צפויים.

לסיכום, גירושים אינם חייבים להיות הפקה כלכלית יקרה ומסובכת. שימוש בחמש הדרכים שתיארנו כאן יוכל לסייע לכם להתמודד עם התהליך בצורה כלכלית חכמה יותר ולאפשר לכם להתמקד בשלב הבא בחיים בצורה חלקה ונעימה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *